دستاورد| ارائه آنی اطلاعات کیفی محصولات خط تولید با ضخامت‌سنج لیزری ایران‌ساخت

دستاورد| ارائه آنی اطلاعات کیفی محصولات خط تولید با ضخامت‌سنج لیزری ایران‌ساخت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 95430
دستگاه ضخامت سنج و مقطع نگار دستاورد جدید یکی از شرکت های دانش بنیان است که با نصب در خط تولید می‌تواند داده‌هایی از کیفیت قطعه تولید شده به اپراتور ارائه دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، محمد آزاده، کارشناس فنی شرکت نمایه پرتو آشا گفت: این شرکت در زمینه اندازه گیری پارامترهای لیزر و اندازه گیری های مبتنی بر پرتو نوری فعالیت دارد و تجهیزات متنوعی را در این حوزه ها از سال 94 به تولید رسانده است

وی این شرکت را یک شرکت تخصصی در حوزه اندازه گیری پارامترهای لیزری عنوان کرد و افزود: شرکت که از سال 94 دانش بنیان شده دستگاه‌هایی چون توان سنج لیزر، پروفایل متر لیزر، آشکارساز لیزرهای پالسی و کیفیت سنج را تولید می‌کند.

آزاده، اندازه گیری فاصله و ضخامت به کمک لیزر و اندازه گیری پروفایل سطح و مقطع نگاری را از دستگاه های مبتنی بر لیزر در حوزه اندازه گیری پارامترهای لیزر دانست که توسط این شرکت دانش بنیان به تولید رسیده است.

کارشناس فنی این شرکت ضخامت سنج و مقطع نگار را از جدیدترین محصولات این شرکت عنوان و تصریح کرد: این دستگاه که برای پایش کیفیت خروجی قطعات خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد در هر شرکتی که تولید پیوسته دارد اشته و باید داده هایی از قطعه و اندازه قطعه تولید شده خود کسب کند مورد نیاز است.

آزاده، کاربرد دستگاه ضخامت‌سنج لیزری را برای تولید کنندگان سیم و کابل، انواع ورق های فلزی و غیر فلزی و پلاستیکی دانست و گفت: این دستگاه در حین تولید می تواند اطلاعاتی از محصولات خط تولید کارخانه را به اپراتور ارسال می کند.

انتهای پیام



بیشتر بخوانیم